Wat is het FXO-bestand?
De FXO-bestandsextensie is gekoppeld aan de DirectX, een pakket applicaties voor het programmeren van interfaces voor Microsoft Windows, dat door ontwikkelaars wordt gebruikt voor het programmeren van videogames en multimediatoepassingen voor Microsoft-platforms. Het FXO-bestand slaat vooraf gecompileerde pixel- of hoekpuntshadergegevens op.
De hoekpuntshader wordt gebruikt om de attributen van hoekpunten (punten van een driehoek) zoals kleur, textuur, positie en richting van de oorspronkelijke kleurruimte naar de weergaveruimte te transformeren. Hiermee kunnen de originele objecten op welke manier dan ook worden vervormd of opnieuw gevormd. De pixel-shader is een andere programmeerbare functie die flexibiliteit biedt bij het arceren van een individuele pixel. Waar vertex-shaders kunnen worden gebruikt om de vorm van een object volledig te transformeren, worden pixel-shaders gebruikt om het uiterlijk van de pixels te veranderen. Het voorgecompileerde pixel / vertex-shader-formaat wordt gebruikt door verschillende computerspellen die zijn geprogrammeerd voor Microsoft Windows en gedistribueerd via Steam-service en andere.
Programma's die .FXO-bestanden kunnen openen
Hoe open je een .FXO-bestand?
Als u problemen ondervindt bij het openen van het bestand FXO, is het probleem in de meeste gevallen alleen het ontbreken van de juiste applicatie geïnstalleerd. Selecteer een van de programma's uit de lijst en installeer deze op uw apparaat. Het besturingssysteem zou automatisch de bestandsindeling FXO moeten associëren met het geïnstalleerde programma. Als dit niet het geval is, klik dan met de rechtermuisknop op uw FXO-bestand en selecteer in het menu "Openen met" . Selecteer vervolgens het geïnstalleerde programma en bevestig de bewerking. Nu zouden alle FXO-bestanden automatisch moeten openen met het geselecteerde programma.