Wat is het YDL-bestand?
De YDL-bestandsextensie is gerelateerd aan YAODL (Yet Another Object Description Language) en wordt door ons gebruikt voor een indeling voor driedimensionale modellen die NURBS, polygonen en quad-meshes ondersteunen, en objecteigenschappen zoals facet- of vertex-normalen, textuurcoördinaten, en object-, facet- en hoekpuntkleuren. Het ondersteunt ook hiërarchische modellen, coördinatentransformaties (rotaties, schalen, vertalingen) en instancen (waarbij dezelfde gegevens meer dan eens worden gebruikt).
Het is geen officieel gegevensformaat van Silicon Graphics, het is slechts een gegevensformaat dat is gemaakt voor het powerflip-demoprogramma.
Programma's die .YDL-bestanden kunnen openen
Hoe open je een .YDL-bestand?
Als u problemen ondervindt bij het openen van het bestand YDL, is het probleem in de meeste gevallen alleen het ontbreken van de juiste applicatie geïnstalleerd. Selecteer een van de programma's uit de lijst en installeer deze op uw apparaat. Het besturingssysteem zou automatisch de bestandsindeling YDL moeten associëren met het geïnstalleerde programma. Als dit niet het geval is, klik dan met de rechtermuisknop op uw YDL-bestand en selecteer in het menu "Openen met" . Selecteer vervolgens het geïnstalleerde programma en bevestig de bewerking. Nu zouden alle YDL-bestanden automatisch moeten openen met het geselecteerde programma.